De eerste 100km zitten erop! - Reisverslag uit Shimla, India van Mark en Mirte - WaarBenJij.nu De eerste 100km zitten erop! - Reisverslag uit Shimla, India van Mark en Mirte - WaarBenJij.nu

De eerste 100km zitten erop!

Blijf op de hoogte en volg Mark en Mirte

08 Augustus 2012 | India, Shimla

Even een heel kort berichtje:
-we zijn onderweg!
-3 dagen geleden uit Delhi met de trein naar Kalka
-in Kalka even korte paniek omdat de fietsen soort van kwijt waren
-...maar we waren gewoon te snel, dus kwam uiteraard goed
-de eerste middagdag een zware 26km gefietst.
-zwaar?! Ja, want: 4 uur slaap gehad, alleen maar bergop, en 't was de eerste dag
-dag 2 al een betere 48km
-en vandaag aangekomen in Shimla (slechts 18km, maar 't lag nu eenmaal niet verder)
-en morgen alweer een rustdag
-ja, we doen 't even rustig aan in 't begin om aan 't fietsen/hoogte/ritme te wennen
-we worden onderweg heel de tijd toegetoeterd/-geroepen & -gezwaaid, best leuk
-'t leven is nu (als je de aanschaf van de fietsen niet meerekent) best goedkoop geworden. Normaal leefden we al goedkoop, maar moesten we toch ook tanken wat de helft van 't dagbudget was... Kunnen we ineens 2x zo lang van huis wegblijven! (doen we niet hoor)
-lekker weer hier in de bergen! Niet te warm/koud, 's middags een verfrissend regenbuitje en niet zo debiel vochtig als in Delhi (en omstreken)
-Shimla is overigens erg on-India: stil ('t centrum is verboden voor verkeer) en behoorlijk schoon. Leuk plekje!

Voorlopige verdere plan is om naar Manali en dan naar Leh te fietsen. Zie link: https://maps.google.com/maps?saddr=Kalka+Railway+Station,+Kalka,+Haryana,+India&daddr=shimla,+india+to:Manali,+Himachal+Pradesh,+India+to:leh,+india&hl=en&sll=31.536785,77.22224&sspn=2.593617,3.532104&geocode=FdCN1gEd7OOVBCk12X0zkI4POTFJdrfiPhKwyA%3BFQxg2gEdhKuZBClnbl3j43gFOTG3VJ__9n9-Hw%3BFRDw6wEdas6ZBCk_0D8WCIcEOTHNdlC-DqgpgQ%3BFYogCQIdXbufBCmF7V9EIev9ODEQ94ZQlwm70Q&mra=ls&t=m&z=7

... en voor wie een beetje wil lezen over de route: http://www.sentient-entity.toucansurf.com/ladakh.html
...of wie gewoon onder de indruk wil zijn van 't hoogteprofiel: http://www.sentient-entity.toucansurf.com/route-profile.gif
...of google gewoon op "manali leh ladakh"
...ja, soms spoelt de weg weg op deze route: http://vistet.wordpress.com/category/manali-leh-road/

@sorina: ik was inderdaad de sloten vergeten (maar wel lichte sloten). En nog 2 standaards.

@tim: hardeschijf kapot(tig) denk ik. Ga ik thuis nog wel weer eens naar kijken, voorlopig doen we 't met een stapel geheugenkaarten en een eReader. 't Scheelt weer gewicht, maar wel jammer dat we nu geen films en muziek hebben... Alle foto's waren wel veilig! En inderdaad wat ductape (nog maar 10cm), isolatietape & ijzerdraad bij ons.

• 08 Augustus 2012 - 17:12

Henk:

het is ook weer goed voor de conditie, longen en teint....Voordeel is ook dat er fietsriksjaer meer aan je vraagt of je niet meewilt...

• 08 Augustus 2012 - 21:21

Sonja:

Ik heb even wat linkjes aangeklikt en zie (niet echt geruststellende) duizelingwekkende hoogtes, afgewisseld met enorme bergen sneeuw. Tim heeft als afstudeerproject iets met skies. Mogelijk ziet hij het wel zitten om die onder jullie fietsen te monteren... Bergje op even doortrappen, maar Bergje af is dan echt een feestje!
    Geniet van jullie fietsavontuur! Kus, son

• 08 Augustus 2012 - 21:41

Karin & Derk:

Als fietsvakantie fans hebben we de linkjes met veel 'oowwwhs' en 'aaawhhs' bekeken. Jeetje, wat een ontzettende uitdaging zeg!!
    Heel veel plezier!
    x

• 09 Augustus 2012 - 08:31

Tim:

Schaatsen Sonja, 't zijn schaatsen. Ik betwijfel of je daarmee bergje af kan.

• 09 Augustus 2012 - 20:55

Sorina:

Toe maar, ik doe het jullie niet na hoor zulke hoogteverschillen! Succes met de toer! Passen jullie wel op? Enne, 10cm ducktape? Heb je daar wat aan? Groetjes!

• 10 Augustus 2012 - 12:15

Arco:

Een goede hoogte stage kan geen kwaad voor je (volleybal) conditie ;). Mooie verhalen. Succes met India rondtrappen!