Op fietse! - Reisverslag uit Delhi, India van Mark en Mirte - WaarBenJij.nu Op fietse! - Reisverslag uit Delhi, India van Mark en Mirte - WaarBenJij.nu

Op fietse!

Blijf op de hoogte en volg Mark en Mirte

04 Augustus 2012 | India, Delhi

Nee, we zijn nog niet onderweg en zitten nog steeds in Delhi, maar we hebben nu wel twee mooie fietsen+toebehoren staan!

We hebben daarvoor zo'n 7 fietswinkels afgespeurd... Aangezien Delhi groot is en ze niet echt dicht bij elkaar zitten duurt dit een paar dagen. Zeker als de stroom ook nog eens uitvalt en de metro niet meer rijdt. Toen moest iederen natuurlijk ineens met de tuktuk en die dan zijn dus niet meer te krijgen. Volgens mij hebben we een uur gewacht op een beschikbare tuktuk en vervolgens ruim een uur gedaan om door de vastgelopen stad te komen. Ach, 't lukte.

Een paar dagen geleden was 't dus zover: we hebben de allermooiste fietsen van Delhi gevonden (naja, de mooiste die nog een beetje in 't budget pasten & feitenlijk gezien pas ik op 3 fietsen die in Delhi zijn omdat de rest te klein is) + alle benodigde spullentjes natuurlijk (7 boodschappentassen). Voor de liefhebber een lijstje van onze shopactie:

Mirte: Schwinn Searcher Comp womens 2011 (zwart, hybride, 24 speed, alivio/deore, hydraulische schijfremmen, suntour vork+lockout)
Mark: Schwinn Searcher men 2011 (wit met een hoop showroom krassen, hybride, 24 speed, alivio, mechanische schijfremmen, suntour vork+lockout)

En dan nog alles spulletjes:
2 bagagerekken, 2 fietstassen, 2 stuurtassen, 2 frametasjes, 2 bellen, 3 bidonhouders, 5 bidons, 2 binnenbanden, plakset, multitool, 2 fietsbroeken, 2 shirt korte mouw, 2 shirt lange mouw, 2 helmen, 2 paar handschoenen, 4 paar extra remblokken, 2 extra spaken, paar kettingschakels framepomp, 2 opbind elastieken, 2 zadeltasjes, 2 paar ergonomische handgrepen+barends, 2 fietscomputers

Ik zal nog wel iets vergeten zijn, maar dit was 't wel zo'n beetje. Overigens verzuchtte Mirte dat ze had moeten weten dat wanneer ze met mij fietsen gaat kopen ze niet thuiskomt met een lokaal gefabriceerd modelletje van 45 euro (ja, die zijn er ook). Maar we hebben een goede deal gekregen.

Eenmaal afgerekend vroeg de verkoper waar onze auto was om alles mee te nemen... " huh, auto? We hebben fietsen!". Dus we hebben alles gemonteerd zodat er nog maar 1 boodschappentasje overbleef en gelijk op pad terug naar 't hotel. 't Was inmiddels avond, dus we konden lekker Delhi by night oefenen (nee, we hebben geen licht maar ze hebben op een enkele hoek na straatverlichting). Eigenlijk best prima te doen: gewoon veel bellen, opletten of niemand je afsnijdt en gaan!

Om alles mee te kunnen nemen op de fietsen moeten we afscheid gaan nemen van een deel van onze spullen... :(. Het vermelden waard zijn: de gitaar, onze heerlijke rugzakken (we hebben wel kleinere lichte Northface-kopieen ter vervanging), de overleden tablet (hmmm), wat kleren en rommel. We sturen dit naar huis met de hopelijk mega betrouwbare india post (de grootste werkgever ter wereld). Morgen stappen we waarschijnlijk op de trein richting 't noorden waar we gaan fietsen.

WVTTK:
-Mirte komt 't internetcafe binnen blij vertellend dat ze een enorme lading (' valt wel mee zegt ze' ) kettingen en juwelen heeft gekocht (dat krijg je als je 't niet cadeau krijgt van je vriend).
-Jarig: Bedankt voor 't sms-bombardement!
-we hebben een favoriete hap: de kip-rol. We zullen ' m thuis nog weleens proberen te kopieren.

Foto's!

• 04 Augustus 2012 - 13:09

Sorina:

Ha! Dat zijn nog eens veel taartjes bij elkaar op de foto's! Wat ik nog in de fietsshoplijst mis zijn van die loodzware, niet door te knippen sloten, maar ja, das de standaard in Utrecht ;). Ben heel benieuwd hoe jullie fietsavontuur eraan toe zal gaan! Groetjes!

• 04 Augustus 2012 - 20:25

Tim:

Is je tablet stuk? hoe is dat gebeurd? (duur grapje).

Waren alle smsjes wel op de juiste dag aangekomen? (Dat lieve vriendinnetje van je had vrijdag in dr mail geschreven. Zoveel tijdverschil is er volgens mij ook weer niet met india...).

verder misschien handig voor op je lijstje: Duct tape Alles kan gerepareerd met ducttape.

verder veel plezier met fietsen! en zorg dat je niet aangereden wordt.

• 05 Augustus 2012 - 00:20

Henk:

Wie dut oe wat

• 05 Augustus 2012 - 21:12

Paulien:

Haha leuk om jou zo slapend jarig te zien Mark! Fijn dat jullie uiteindelijk goede fietsen hebben gevonden. Erg benieuwd hoe het bevalt!

• 05 Augustus 2012 - 21:26

Christine:

Vrijdag bij Sonja en Henk geweest: reisverhalen en......natuurlijk Indiaas eten. Heel leuk om weer wat meer over jullie te horen.
    Verheugen ons weer op jullie fietsverhalen!
    Groetjes Henk en Christine