Koetjes en kalfjes - Reisverslag uit Delhi, India van Mark en Mirte - WaarBenJij.nu Koetjes en kalfjes - Reisverslag uit Delhi, India van Mark en Mirte - WaarBenJij.nu

Koetjes en kalfjes

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark en Mirte

22 Juli 2012 | India, Delhi

Gooood morning europe! (Nu ik klaar ben is t inmiddels ook weer middag in Europa... maargoed).

Nou we zijn weer samen achtergelaten door H&S en weer met zijn tweetjes. Lees voor wat we met zijn 4en hebben gedaan hun blog: www.henkensonja.waarbenjij.nu.
(oh, en mocht je info op ons blog missen zie hun blog, wikipedia of andere bronnen).

Na hun vertrek moesten we dus weer op zoek naar een accomodatie op ons normale budgetniveau... Om tot rust te komen van 't vele getoeter en de mensen zijn we naar de rustiger tibetaanse wijk Manju Ka Tilla gegaan. Inderdaad een andere wereld dan Delhi: iedereen heeft spleetogen, tibetaanse monniken over straat, te smalle straatjes voor enig verkeer (dus rustig), ander eten en weer een ander schrift. Niet erg een India experience, maar voor ons nu prima! Overigens zijn alle bedden in deze wijk wel geimporteerd uit Tibet denk ik: geen tweepersoonsbed te vinden en allemaal steenhard. Dus we moesten snel afkicken van onze luxe.

Om nog maar een beetje bij de koetjes en kalfjes (die zijn hier immers heilig) te blijven: gisteren heb ik de was weggebracht naar een wasserette. Nu zal je je afvragen of dat nieuws is: ja, dat is nieuws. Onze was heeft voor 't laatst een wasmachine gezien in... uh, poe, Zuid-Amerika denk ik. En de laatste fatsoenlijke handwas die we hebben gedaan is ook alweer 2 maanden geleden. Door 't motorrijden is de was zo smerig dat ik nu erg uitkijken naar allemaal blinken schone en frisse kleren. Jippi!

Wat gaan we nu nog doen dan? Geen idee, we zullen zien. India is te groot om helemaal te bezoeken, dus waarschijnlijk blijven we in 't noordelijke gedeelte en daarna door naar Nepal. Duiken in Thailand staat ook nog erg hoog op de lijst. En ook de transsiberie express staat nog steeds op de lijst (al schijnt een visum voor rusland ook nogal ingewikkeld te zijn als je niet in je eigen land bent).

We vinden 't ook nog erg leuk om vanuit Thailand een Tuktuk te kopen en deze naar huis te rijden. Maar dit zal papierwinkeltechnisch te ingewikkeld zijn. Dus dat laten we denk ik zitten (tenzij we ineens nieuwe bruikbare info krijgen.)

Naja, wordt dus vervolgd

Foto's:
Helaas... we hebben uiteraard weer extreem veel foto's gemaakt, maar om technische&praktische redenen hebben we de geheugenkaarten meegegeven aan Henk&Sonja en de kaarten liggen nu bij hen op zolder. Dus de foto's van India volgen als we weer thuis zijn.

Wist je dat:
-lassie (idiase melk) in erg veel vormen voorkomt. Niet alleen zoet&zout, maar ook met/zonder klontjes, met/zonder banaansmaak, met/zonder biersmaak. Altijd een verrassing dus!
-we gisteren heel de dag in een geairco'd restaurant hebben gezeten
-daar dus ontbijt, lunch en avondeten hebben gehad zonder ons te verplaatsen
-en de dag hebben afgesloten met een film
-ja, dat was erg lui :)

• 22 Juli 2012 - 10:49

Sonja:

Ik zou die lassie met klontjes en biersmaak ( zeker als het ook een borrelende schuimlaag heeft met daarop een waas van groene haren), toch maar laten staan!

• 22 Juli 2012 - 10:52

Henk:

wij hebben daarentegen heel veel indiafoto's....dus als we wat moeten plaatsen.....

• 22 Juli 2012 - 11:05

Mirte:

Rectificatie: we hebben nog een wasmachine misbruikt met onze ultra smerige kleren in Cape Town. Maar dat was wel heel kort na latijns amerika!

• 22 Juli 2012 - 14:23

Sorina:

Hmm, waardevolle informatie allemaal. Niet erg op zijn chirurgisch Marks...
    Jullie zijn in een luie fase beland geloof ik! Vakantie moet er ook zijn!