Laatste dagen afrika - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mark en Mirte - WaarBenJij.nu Laatste dagen afrika - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mark en Mirte - WaarBenJij.nu

Laatste dagen afrika

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark en Mirte

05 Juli 2012 | Kenia, Mombassa

Groetjes uit mombasa! We zijn 2 dagen geleden aangekomen op onze bestemming! Ter afscheid van onze 10.000 Afrikaanse kilometers vond afrika 't wel nodig om ons nog een regenbui te geven op de laatste rijdag.

Bij aankomst in Mombasa bleek wat ik op de kaart als brug had aangezien een veerpont te zijn. Helaas hadden we nog geen geld en de dichtstbijzijnde pinautomaat was aan de overkant of 35km soort van terug...

...gelukkig was er een zeer behulpzame agent die de verkeerschaos voor de veerpont regelde. Hij vond ons wel wat vreemd dat we zonder cash op zak reisden, maar hij heeft ons geholpen door ons de benodigde 30 shilling te geven!

Vervolgens in Mombasa gewacht to Maria (de vriendin van Ben die onze motor koopt, Ben is nu echter in Kazachstan en zullen we dus nooit ontmoeten). Tijdens dit wachten kwam ineens iemand heel blij aanrijden op een motor om ons te begroeten. Hij had ons namelijk 10 minuten eerder gezien en hij moest echt even hallo tegen ons zeggen. Dit soort gesprekken hebben we dagelijks, maar deze man was zo blij dat we op een motor reden dat hij 't vermelden waard is.

De korte indruk van Kenia (naja, eigenlijk alleen mombasa) is dat de mensen vriendelijk zijn en ze een stuk beter engels kunnen spreken dan in Tanzania. Maar we zijn niet erg op sightseeing gegaan, dus hier blijft 't bij. We zijn hier namelijk om de motor te verkopen.

En dat is gelukt! Het papierwerk is veel makkelijker dan in Zuid Amerika. Dus na een avondje een machtiging schrijven is deze vandaag door een notaris bestempeld voor teveel geld (notarissen mogen blijkbaar wereldwijd teveel geld vragen voor wat ze doen) en klaar!

Morgenochtend stappen we in de bus naar Nairobi waar we overmorgen 't vliegtuig naar Delhi nemen. Daar komen Henk & Sonja (mijn ouders) ons opzoeken over een paar dagen en gaan we een iets toeristischer 10 dagen-trip doen.

Maar voor nu adios Africa!

• 05 Juli 2012 - 19:53

Alot:

Wow, goodbye Afrika!

Ik ben benieuwd hoe jullie 't in Azië zullen hebben en hoe je de overgang gaat ervaren.
    Ik wens jullie vast een goede vlucht en een hele fijne tijd daar (en eerst een goede paar laatste dagen in Afrika).

En geniet van en met Henk en Sonja, want o.a. daarvoor heb je ouders, toch? ;)

xxx Alot

• 05 Juli 2012 - 20:26

Ellen:

dikke adoe kus
    liefs je tante eleonora

• 05 Juli 2012 - 20:41

Paulien:

Lijkt me steeds weer een heel gaaf moment, weer op naar een totaal andere nieuwe wereld met geen idee wat je tegen gaat komen! Veel plezier!

• 05 Juli 2012 - 20:54

Sonja:

Ik eet al de hele week spicy food en loop in een sarong. Alleen de rode stip nog en ik ben niet meer van local te onderscheiden....totmaandag! Kus

• 05 Juli 2012 - 20:55

Henk:

Het weerbericht is perfect ik kijk nAar jullie uiT
    Regelen jullie alvast wat indiase muntjes...

• 06 Juli 2012 - 06:06

Tim:

En eva en ik zijn al helemaal voorbereid om het huis van henk en sonja in gebruik te nemen voor die twee weken dat ze weg zijn :)

• 06 Juli 2012 - 06:48

Maaike F:

Mooi! Fijne laatste dagen in Afrika en alvast een goede vlucht en een mooie tijd gewenst in Azië! Liefs Maaike

• 06 Juli 2012 - 07:06

GJ:

Whoohoo, Delhi Time!

• 08 Juli 2012 - 21:14

Ike:

Goed geregeld allemaal. Veel plezier tijdens de 10-daagse trip!